פרויקטים לשנת 2019-2020

תכנית התערבות במסגרות לאזרחים ותיקים, מסל”ן- מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ואלימות, נגב

תכנית להעלאת המודעות החברתית לתופעות האלימות והאלימות המינית כלפי הגיל השלישי, להקניית ידע ודרכי התמודדות עם תופעה זו ועם ההשלכות ארוכות הטווח של אלימות ופגיעה מינית המלוות קשישות. הקורס מיועד לצוותים מקצועיים העוסקים בטיפול ובהדרכה במועדוני יום לגיל השלישי, בבתי אבות, מסגרות של דיור מוגן ובמחלקות לרווחת הקשיש, אשר יקבלו ידע עדכני ורלוונטי בנוגע לדרכי מניעה, איתור וזיהוי מצוקות הקשורות בתופעת האלימות והאלימות המינית. הפרויקט מתקיים במקומות שונים ברחבי הנגב.

 

“משתלבות בתנועה ” ,מרכז רותם (מנטורינג ספיר).

פרויקט לשילוב נשים צעירות עם מגבלה בתכניות מרכז רותם בליווי תכנית טיפולית ייעודית לצעירות שורדות אלימות הכולל סדנאות תנועה ועיבוד רגשי. התכנית מבוססת על “המודל החברתי” הרואה במגבלה תוצר של חסמים חברתיים לחינוך, זכויות ושירותים ושואף להוות פלטפורמה לשינוי בהקשר זה על-ידי שילובן של צעירות עם מגבלה במסגרת התכניות הכלליות של מרכז רותם.

השנה הפרויקט שם דגש גם על אוכלוסייה של שורדות אלימות פיזית ו/או מינית ורואה חשיבות להוסיף עבורן מרחב טיפולי ייעודי חדשני ממוקד גוף.

הפרויקט מתקיים במכללת ספיר בשדרות

 

הקנית מיומנות וכלים למניעת אלימות, הקן המשפחתי אשקלון

הפרויקט הוא הקנית מיומנות וכלים למניעת אלימות – הקן המשפחתי

מטרת הפרויקט – להקנות לנשים, לאימהות צעירות ולנערות מיומנויות וכלים למניעה ולהתמודדות עם מצבים של אלימות, פגיעה מינית, בריונות ולחץ חברתי . התכנית כוללת חוגים, סדנאות והרצאות בנושאים אלה. הפרויקט מתקיים באשקלון

 

תומכות לחיים, גישה לחיים

פרויקט זה הינו במסגרת הפעילות של העמותה “גישה לחיים” שמטרתה לאפשר להורים קשישים וחולים להזדקן בכבוד ובד בבד לחזק את הקשר עם בני המשפחה. להגשמת המטרה הפרויקט יכשיר אחיות ועובדות סוציאליות שיצאו לפנסיה להתנדב ולתת מענה לחיזוק הקשר, המשך הלימוד ועיסוק במקצוע יוסיף להן תכלית לחיים ויקל על המעבר שלהן לגמלאות. תכנית חיזוק הקשר מיועדת בעיקר לקשישים בעלי רקע סוציואקונומי נמוך. הפרויקט מתקיים באזור הצפון.

 

במעגלי שמע, נשים יוצרות עתיד

פרויקט “נשים יוצרות עתיד” מעצים יזמיות ובעלות עסקים חרשות וכבדות שמיעה, מאפשר להן לטפח את עסקיהן ובכך להשיג את יעדיהן האישיות, להגשים את חלומותיהן ולהוות דוגמא אישית של הצלחה לכל הסובבים אותן. הפרויקט מבוסס על ניסיון העבר וכולל בין השאר חשיפה לנטוורקינג ולכלים עסקיים, למידה משמעותית, תמיכה ויחס אישי וקבוצתי וגם מנטוריות שנותנות דוגמא אישית של הצלחה למרות אתגרים דומים.

הפרויקט מתקיים בתל אביב

 

אימהות מיוחדות עוצמה מיוחדת, קשר

קורס אם לאם, במסגרתו מכשירים אימהות וותיקות ללוות אימהות בתחילת הדרך. עקב הצטרפות בן משפחה עם מוגבלות האימהות מתמודדות עם שינוי חיים מקצה לקצה (עומס רגשי, פיזי ובריאותי אשר ניכר על האם ועל המשפחה כולה). הקורס מיועד להכשיר קבוצת אימהות אשר מגויסות לנושא ומתנדבות להקדיש מזמנן ולתרום מניסיונן  לאימהות אחרות וכולל סדנאות העשרה בתחומים המעסיקים את האימהות כמו נושא האחים, מיצוי זכויות, תעסוקת אימהות ועוד. מטרת הפרויקט ליצור חיבור בין האימהות, שפועל לטובת המשפחה כולה.

השנה מרכז קשר מכוון להמשך ליווי והדרכת הקהילה בדרום העיר תל אביב ולקיום קורס חדש להכשרת אימהות ברמלה לוד.

 

 חוסן לגיל השלישי, מרכז חוסן אופקים

פרויקט שנועד לנשים בגיל השלישי באופקים במסגרת הפעילות של מרכז חוסן למען הקהילה.

מטרת הפרויקט להקנות להן כלים לחיזוק החוסן האישי, המשפחתי והקהילתי, ומתן כלים  כדי לסייע להן להתמודד עם האתגרים הייחודיים של נשים בגיל זה תוך ראייה כוללת של האדם ומעגלי התמיכה העומדים לרשותן בקהילה. מטרה נוספת היא שנשים אלו תהיינה השגרירות/ מתנדבות שתתמוכנה בקשישות בקהילה.

 

עלמה-מכינה קדם צבאית למנהיגות נשית, הסוכנות היהודית

מכינה חצי שנתית לצעירות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית. בעלות פוטנציאל מנהיגות גבוה מכל רחבי מדינת ישראל. החניכות עוברות מסע מרגש ומשנה חיים של גילוי ועיצוב תחושת מסוגלות גבוהה, יכולת בחירה, חתירה לחיים של משמעות לאור ערכים של ציונות ואהבת הארץ. בתום המכינה זוכות הצעירות להתגייס לתפקידים משמעותיים בצה”ל ולהתקדם למציאות חיים אחרת. הפרויקט מתקיים בירושלים.

 

 זריחה- ארגון בוגרות עלמה, הסוכנות היהודית

תכנית “זריחה” המאפשרת למשתחררות טריות מצה”ל ובמיוחד לבוגרות המכינה הקדם-צבאית עלמה, לעבד את חוויית השירות ולחזק את זהותן האישית תוך בניית תמונת עתיד ואקטיביזם חברתי. עבור בוגרות עלמה, זוהי הזדמנות פז להמשיך להעמיק את התהליך שהחלו במכינה והמשיכו בשירות הצבאי, ולרכוש כלים שיאפשרו להן להשתלב בלב החברה הישראלית כאזרחיות עצמאיות, משפיעות ומובילות.

 

תן-TEN הרדוף- בית אלישע, הסוכנות היהודית

הפרויקט, מעניק לנשים מבוגרות בעלות צרכים מיוחדים הזדמנות ליצור קשרים משמעותיים ומעצימים עם מתנדבות צעירות מהארץ ומהעולם תוך פיתוח כלים לחיים עצמאיים ולהתמודדות עם אתגרי היום-יום. כל הנשים המשתתפות בפרויקט הן חברות בית אלישע – קהילה מרפאת ובית לחיים עבור מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, לקויות שונות וקשיי התנהגות והסתגלות.

במפגשים אחד על אחד, מתנדבות תן משמשות כחונכות לחברות בית אלישע, מבלות עמן את זמנן הפנוי, מסייעות להן במטלות שונות ויוצרות עמן קשרים חמים ומשמעותיים המבוססים על קבלה וכבוד הדדי. 

התמיכה שלנו מיועדת הכשרה ייעודית למתנדבות תן בנושאים כגון עבודה עם בעלי צרכים מיוחדים ועם נשים בעלות צרכים מיוחדים בפרט, העצמה נשית ושיקום תעסוקתי של נשים בעלות מוגבלויות.

 

תכנית להעצמת בנות בכפר קריית יערים, הסוכנות היהודית

התכנית להעצמת בנות של כפר הנוער קריית יערים פועלת במטרה לספק לחניכות מענה מקצועי המותאם לצרכיהן הייחודיים כנערות שחוו מצוקה וכקבוצת מיעוט בכפר (המהוות 25% בלבד מכלל החניכים). התכנית יוצרת לבנות הכפר מסגרת תמיכה בטוחה ומכילה באמצעות: יצירת קבוצת שייכות חברתית, מענה לצרכים רגשיים, מתן כלי התמודדות ופעילויות שיא מעשירות. בתכנית משתתפות 27 בנות בשלוש קבוצות: קבוצת ז’-ח’, קבוצת ט’ וקבוצת י’-יב’.

מרכיבי התכנית: מפגשים קבועים עם עובדת סוציאלית ,פעילויות תוכן והעשרה, פעילות שיא- סופ”ש מגבש. הפרויקט מתקיים בקריית יערים

 

בוחרות מחר לעד, הסוכנות היהודית

תכנית המיועדת להעצמה של ניצולות שואה בגיל השלישי על ידי סטודנטיות המקיימות מפגשים אישיים שבועיים בבתיהן של הניצולות במהלכם הן עוזרות  לקשישות הן בניצול זכויות והן בפעילויות פנאי חווייתיות.  בנוסף, מתקיימות גם פעילויות משותפות בבתי הקשישות ופעילויות קהילתיות בעיר. הסטודנטיות מקבלות הדרכות, הכשרות וליווי אישי בהתאם לצרכי הפרויקט. התוצאה של הפרויקט הוא העצמה דו כיוונית, לניצולות השואה וגם לסטודנטיות.  הפרויקט מתקיים בבאר שבע.

מענק קרן אריה יהודה ישראל לנשים מגשימות

קרן אריה יהודה ישראל תומכת בנשים מתנדבות בקהילתן, כאלו שהיוו חלק מקהל היעד של פרויקטים שנתמכו על ידי הקרן, שיש להן שאיפה להתקדם ולהתפתח.
המענק ניתן לנשים אשר התגברו על קשיים רבים, מצוקה ומכשולים בדרך להצלחה ולמימוש העצמי והוא מכיר ומוקיר את התנדבותן, מאמציהן יוצאי הדופן והנחישות שלהן בדרך להצלחה.

הצטרפי אלינו

קרן אריה יהודה ישראל מובילה קונספט חדש של פילנתרופיה נשית לקידום והעצמה של נשים ונערות בחברה הישראלית.