פרויקטים לשנת 2012-2013

בית הספר התיכון ברנקו וייס-רמלה

 הפרויקט “הדרך להצלחה” – The path to success””, מבקש לתת מענה רב תחומי לנערות בסיכון הלומדות בתיכון ברנקו וייס. הפרויקט מעניק לבנות תמיכה בשלושה מישורים: לימודי, רגשי וחברתי.

במישור הלימודי, הפרויקט מעניק לנערות תמיכה לימודית פרטנית המזמנת עבורם חוויות הצלחה. הצלחה במישור זה כוללת הצלחה בבחינות הבגרות.

במישור הרגשי, הפרויקט מעניק לנערות תמיכה רגשית, במסגרת מפגשים עם גורמי מקצוע. הצלחה במישור זה כוללת פתיחות של הנערות עם הגורמים הטיפוליים ושיפור הדימוי העצמי שלהן.

במישור החברתי, הפרויקט מעצים את הנערות וכולל מפגשים קבועים בבית הספר ומחוצה לו, בתחום של כישורי חיים, נורמות התנהגות בחברה, התמודדות עם סכנות והשתלבות בחברה. הצלחה במישור זה כוללת השתלבות והתמדה במסגרת הפרויקט ובמסגרות נוספות כגון בית ספר ועבודה.

מטרות הפרויקט “הדרך להצלחה”

  • מתן חוויות הצלחה.
  • העצמה אישית של נערות בסיכון.
  • חיזוק הביטחון העצמי של הנערות המשתתפות בפרויקט.

הפרויקט פועל לאורך שנת הלימודים כחלק אינטגרלי ממערכת השעות של התלמידות.

הקן המשפחתי באשקלון

באמצעות הדרכה של אחד על אחד ופעילות קבוצתית משותפת המתקיימות  על ידי מתנדבות, פרויקט זה עוזר לנשים ולמשפחותיהם להתמודד עם טראומות שנגרמו על ידי אלימות במשפחה, אלכוהוליזם, שימוש בסמים, משפחות חד הוריות, הגירה ועוד. הנשים – אמהות חד הוריות, אסירים או אסירים לשעבר, שיש להם לפחות ילד אחד מתחת לגיל 6 – מגיעות ל “קן” לשיקום על ידי משרד הרווחה ועיריית אשקלון. פרויקט הקן  מוביל שינוי חברתי ומאפשר לנשים לעזור לעצמן ולילדיהם, להתאושש ולהמשיך הלאה. 20% מהנשים שקיבלו את הליווי הופכות בעצמן למתנדבות בתכנית.

  בית חולים הרצוג

תוכנית מקצועית להכשרת סייעות לאחיות גריאטריות לנשים ממוצא אתיופי.

בית החולים פיתח תכנית להכשרת צעירות אתיופיות לאחיות גריאטריות. התכנית עונה על שני נושאים עיקריים: המחסור בכוח אדם לעבודה גריאטרית וכן, שילובם של האתיופיות במקומות עבודה בתפקידים משמעותיים המאפשרים רמת חיים טובה יותר. הקורס גם מאפשר המשך לימודים גבוהים למי שמתעניינת. פרויקט הנתמך על ידי אריה יהודה ישראל וקרן הנשים של בולטימור . 

אישית-פרויקט חונכות עסקית אישית

באישית  מאמינים שהעצמאות הכלכלית היא המפתח לחיים בכבוד. התכנית מעודדת נשים ליצירת מיזמים עסקיים עצמאיים, עוזרת להן להשיג את השאיפות העסקיות שלהן על ידי מתן כלים מעשיים ומקצועיים. בנוסף לתכנית הלימודים, מאפשרת אישית לסטודנטיות נבחרות לקבל ליווי של חונך אישי מאנשי מקצוע מובילים בתחום הרלונטי.  כיום, יש מאה בוגרות שהשיקו עסק משלהן – מבישול ואפייה, דרך קוסמטיקה ורפואה אלטרנטיבית, עיצוב פנים, עיצוב גרפי, גינון ועוד. חלק מפעילות העמותה ממומנת באמצעות חנות יד שנייה בה נמכרים בגדים וכלי בית הנתרמים על ידי אנשים פרטיים וחנויות שונות.

חיים בפלוס

חיים בפלוס הינה עמותה לחינוך פיננסי. מטרתה לחנך ולטפח קהילה הולכת וגדלה של בני נוער אשר מתנהלים בצורה כלכלית מודעת ונכונה. בין הכלים הנלמדים: שמירה על איזון בחשבון הבנק, ניהול משא ומתן עם ספקים ונותני שרות, חשיבות החיסכון ועוד. במסגרת הפרויקט “Like2Save” מתקיימות סדנאות לבנות שרות לאומי וליווי בעזרת הקהילה הוירטואלית בפייסבוק ובאתר העמותה.  

מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית ת”א

 ליווי נפגעות והעלאת מודעות בהליך הפלילי. תמיכה וליווי מעשי ורגשי לכ-200 נפגעות בשנה לאורך כל ההליך הפלילי, כוללת תיאום ציפיות ואספקת מידע המאפשר העצמה ותמיכה בנפגעות, בכל שלב של התהליך – בליווי לבית החולים ולמשטרה, בעזרה בהבנת התהליך ובמעקב אחר הגורמים המשטרתיים תוך כדי הטיפול בתיק, בליווי לפרקליטות ובליווי ותמיכה צמודה לאורך כל המשפט ומתן העדות, כולל עזרה בכתיבת עררים במידת הצורך.

מסל”ן – מרכז סיוע לנפגעות אלימות ותקיפה מינית, נגב

 “מרחב בטוח לנוער בסיכון

פרויקט זה מיועד לבני נוער בסיכון, אשר היו עדים או קורבנות לתקיפה או הטרדה מינית.  במסגרת פרויקט זה, מסל”ן מציע קבוצות עבודה מודרכות וסדנאות מותאמות לצרכים המיוחדים של פני הנוער כאשר המטרה הינה חיזוק הדימוי העצמי ויציאה ממעגל האלימות.הסדנאות מעניקות לבני הנוער ארגז כלים להתמודדות ומניעה וכן כתובת להמשך טיפול במידת הצורך. 

בית חולים “רעות”-טיפול קבוצתי בתנועה לנשים הסובלות מהפרעות אכילה

פרויקט זה מאפשר לנשים הסובלות מאנורקסיה והפרעות אכילה שונות, טיפול בתנועה שמטרתו עזרה בתהליך השיקום. נתוני ההערכה של פרויקט יתרמו למחקרים בתחום הטיפול באנורקסיהוהפרעות אכילה. הפרויקט יודרך על ידי אנשי מקצוע בתחום וילווה על ידי הצוות הרפואי. 

נט”ל -נערות תחת אש

נט”ל עמותה המטפלת בנפגעי טראומה על רקע לאומני. הפרויקט “נערות תחת אש” מיועד לנערות בגילאי 14-18 אשר סובלות מחוסר ודאות ומתח מחיים בקרבת עזה ובשדרות. הנערות הוצאו מבתיהן בצו בית המשפט בשלהזנחה, טראומה או כקורבנות הטרדה מינית. עכשיו הן גרות בסביבה מוגנת בפנימיית עדן, קיבוץ כרמיה. הם מקבלות מפגשי פוטותרפיה לעודד הבנה ותקשורת בין המטופל למטפל, דבר שאינו אפשרי באמצעות מילים בלבד.פוטותרפיה היא שיטה טיפולית שבה תמונות אישיות של החולה, בני משפחה, חברים ומקומות מוכרים יכולים לשמשכזרזים לעורר ולקדם את התהליך וההתמודדות עם המציאות המורכבת. 

סדנת תיאטרון לנערות -הסטודיו לתיאטרון של יורם לוינשטיין בשכונת התקווה, ת”א

סדנת תאטרון קבוצתית חווייתית לנערות מתבגרות. דרך שפת היצירה מעניק הפרויקט גישה חדשה להתמודדות עם הבעיות, הקשיים והרקע ממנו הגיעו. הפרויקט חושף אותן לביטוי יצירתי, לחוויות של הצלחה, ולהכרה ביכולות שלהן. 

בית נועם- סדנאות א-ורבליות ייחודיות בבית נועם

בית הנועם הינו הוסטל חינוכי-טיפולי  הפונה לטיפול בבעיית אלימות הגבר במשפחה. מטרת העמותה לשבור אם מעגל האלימות שחוזר על עצמו לאורך הדורות. ההוסטל יוצר מרחב לגברים אלימים שבו הם משתתפים בתכנית מובנית ומשמעותית אשר משלבת סדנאות טיפוליות כגון סוציו דרמה וטיפול באומנויות. 

ילדים שלנו- ליווי והעצמה עבור נערות – היחידה להתערבות במשבר במרכז שניידר.

 ליווי הנערות אשר סבלו מהפרעות אכילה שונות וטופלו במסגרת אשפוזית, במהלך הסתגלותן לתפקוד תקין בקהילה, מניעת חזרתיות של הפרעת האכילה ומיתון חומרת הנסיגה במעבר מאשפוז לטיפול בקהילה.

עמותת ירוחם – “מקהלת פיוטים”

מטרת העמותה הינה לספק לתלמידי ישראל מוחלשים באזורי מצוקה כלים להשגת הצלחה בלימודיםוליציאה ממעגל העוני. אחד הפרויקטים של העמותה הינו הקמת מקהלת פיוטים ייחודית של תלמידות מבתים דתיים ומסורתיים ממדרשיית ירוחם בכיתות ז’-יב’, תושבות הנגב. המקהלה תופיע בבית הספר ובאירועים עירוניים וארציים ותעודד שיח על מקומה של אישה הדתייה בחברה הישראלית כיום.

תאטרון שורשים

פרויקט תיאטרון שורשים עוסק בהעצמת נשים וצעירות מאתיופיה דרך למידת התרבות שלהן. הפרויקט מציגסיפורים אישיים באמצעות מחול, שירה ומוסיקה – החיים באתיופיה, המסע מאתיופיה דרך סודן והאתגר של החיים בישראל. הנשים הצטרפו לקבוצה ויחד הן יוצרות מייצג מרגש ומיוחד.

לחזרה לפרויקטים הנוכחיים

הצטרפי אלינו

קרן אריה יהודה ישראל הינה קונספט חדש של פילנתרופיה נשית בישראל. בארגון חברתי אשר נרתם והתחייב לקידום והעצמה של נשים ונערות בחברה הישראלית