פרויקטים לשנת 2015-2016

ליווי צעירות לתכנון קריירה ‘למרחב’

קידום צעירות חסרות עורף משפחתי בעלות פוטנציאל גבוה בתחום התעסוקה ובניית הקריירה באמצעות תהליכים מתמשכים המשלבים ליווי אישי, קבוצתי חברתי וקהילתי. מטרת הפרויקט הינה להעלות את אמון הנשים במסוגלותן העצמית וביכולותיהן וחשיפתן לשוק התעסוקה והאקדמיה. 

מלגות אישיות למצטיינות – למרחב

מלגות אישיות למצטיינות בתכנית “ליווי צעירות לתכנון קריירה”, למרחב.

‘הדרך להצלחה’ ברנקו וייס רמלה

  הפרויקט “הדרך להצלחה” – The path to success””, מבקש לתת מענה רב תחומי לנערות בסיכון הלומדות בתיכון ברנקו וייס. הפרויקט מעניק לבנות תמיכה בשלושה מישורים: לימודי, רגשי וחברתי. מטרות הפרויקט: מתן חוויות הצלחה, העצמה אישית של נערות בסיכון, חיזוק הביטחון העצמי של הנערות המשתתפות בפרויקט.

מלגות אישיות “הדרך להצלחה” , ברנקו וייס, רמלה

תגבור לימודים עבור 12 נערות מצטיינות באנגלית ובמתמטיקה.  

תעסוקה, העצמה ומנהיגות לצעירות אקדמאיות מצטיינות יוצאות אתיופיה, עולים ביחד.

התכנית מסייעת לצעירים וצעירות אקדמאים יוצאי אתיופיה להשתלב בתעסוקה הולמת בחזית המשק הישראלי, תוך ציודם בכלים ובמיומנויות להבטחת הצלחה תעסוקתית אסטרטגית. בוגרי ובוגרות התכנית משמשים כמובילים חברתיות וכמודלים לחיקוי.

קורס נשים להכשרת חובשות, איחוד הצלה

איחוד הצלה ידריך 25 נשים כחובשות ומדריכות מוסמכות. הקורס יעצים את הנשים להקים ולנהל עסק פרטי של קורסי עזרה ראשונה. קיימת דרישה לקורסים האלו מאמהות, גננות, מטפלות, רשתות  של מעונות ובתי ספר, טיפת חלב קופות חולים ועוד. הפרויקט יתרום ליציבות פיננסית של הנשים ומשפחותיהן, ע”י נתינת כלים לכניסה לשוק העבודה ולפתיחת עסק. היכולת להציל חיים ולהתפרנס תשפר את הביטחון והדימוי העצמי של נשות הקורס. בנוסף, הן יהוו מודל לחיקוי עבור נשים אחרות ללימוד עזרה ראשונה.

“סיקט”, סאטרט אפ, באר שבע

 צמצום  הפערים הקיימים בחברה הישראלית ביחס לנשים יוצאות אתיופיה ולעודד אותן למצוינות ועצמאות כלכלית על ידי הענקת מעטפת של סיוע במהלך כל לימודי התואר הראשון, הכוללת:

  • ליווי אישי של רכזת התכנית למניעת נשירה, להעצמה נשית ולהבטחת הצלחה אקדמית
  • סדנאות העצמה בנושאים דוגמת הכנה לעולם התעסוקה, העצמה נשית, מיצוי זכויות, וחיבור בין קריירה ומשפחה
  • קבוצת מנהיגות נשים בקהילה
  • התנדבות למען נשים בקהילה סיוע כלכלי ושיעורי עזר

מלגות למצטיינות בתכנית “סיקט”, סאטרט אפ, באר שבע.

מלגות למצטיינות בתכנית “סיקט”, סאטרט אפ, באר שבע – עבור סיוע כלכלי ושיעורי עזר. 

‘התחנה הבאה’ מנטורינג ספיר

פרויקט לקידום לימודים ותעסוקה לצעירות המתמודדות עם מצבי מצוקה וסיכון ומתגוררות בפריפריה הדרומית של ישראל. מטרתו של הפרויקט לשים במרכז את נושא הלימודים והתעסוקה על ידי הדרכתן של הצעירות בתהליכי בירור אישיים אודות הנטיות והכישורים הלימודיים – תעסוקתיים שלהן ותוך חשיפתן של המשתתפות לידע אודות מסגרות לימודים ותעסוקה באזור הדרום ובכלל.

מלגות אישיות “התחנה הבאה”, מנטורינג ספיר

מלגות אישיות עבור תעסוקה במסגרת הפרויקט, הכנה לתעסוקה ולימודים.  

עלמה, הסוכנות היהודית.

בשיתוף הסוכנות היהודית: המכינה הקדם צבאית החילונית הראשונה לקידום מנהיגות נשית קמה על מנת לתת הזדמנות לצעירות בעלות פוטנציאל מנהיגות גבוה מפריפריה כלכלית חברתית, לצמיחה אישית ולתרומה למדינת ישראל. אמונתנו היא כי במפגש הנשי גלומות אפשרויות לתהליך עמוק, מעצים ומשמעותי אשר יוביל לצמצום הפערים החברתיים ההולכים וגדלים.

כנפיים, הסוכנות היהודית

בשיתוף הסוכנות היהודית וקרן מיראז’– מטרת התכנית להעניק לחיילות עולות בודדות ידע וכלים שיסייעו להן להגשים את עצמן, להתפתח ולהשתלב בחברה הישראלית כולל פיתוח קרירה והעצמה כלכלית בליווי אישי-מקצועי.

פותחים עתיד, הסוכנות היהודית

העצמת אימהות במרחב המשפחתי של פרויקט “פותחים עתיד” ביוקנעם ומגידו. בנושאי הורות ותפקוד במשפחה, כלכלה ותעסוקה ומיצוי זכויות. 

גשר לעצמאות, ילדים בסיכוי

התכנית מספקת לבוגרי פנימיות ואומנה, חסרי עורף משפחתי את הליווי והכלים הדרושים למציאת מקום עבודה מתאים, תוך סיוע ביצירת בסיס כלכלי תקין ובר-קיימא, כניסה למסגרת תעסוקתית הולמת ושמירה על מקום עבודה לאורך זמן. 

לביאות קדימה, עמותת ירוחם-למען החינוך בישראל

מטרת הפרויקט לאפשר לילדות מרקע סוציואקנומי נמוך הזדמנות לשנות מציאות. בסביבתן הטבעית- אולפנת יבנה: בית ספר חטיבת ביניים ותיכון- ממלכתי דתי, אליה מגיעות הבנות. הפרויקט כולל העצמת המורים והוספת שעות לימוד לנערות.  

לחזרה לפרויקטים הנוכחיים

הצטרפי אלינו

קרן אריה יהודה ישראל הינה קונספט חדש של פילנתרופיה נשית בישראל. בארגון חברתי אשר נרתם והתחייב לקידום והעצמה של נשים ונערות בחברה הישראלית